"In this world, whenever there is light, there are also shadows. As long as the concept of winners exists, there must also be losers."
Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
STATYSTYKI
Każda postać posiada statystyki, które w pewnym sensie są określeniem jej umiejętności.
W czasie rozgrywki, statystyki będą wartościami, które będą najczęściej testowane podczas rzutów kośćmi. Dzielimy je na dwie grupy – Główne oraz Poboczne. Statystyki posiadają wartości od 0 do 100, a im więcej punktów w danej statystyce tym lepiej dla gracza.
STATYSTYKI GŁÓWNE
Witalność
Reprezentuje ogólną sprawność fizyczną shinobi oraz wytrzymałość jego ciała na obrażenia. Bez odpowiednio wysokiej witalności możesz nie przetrwać trafienia pierwszą, lepszą techniką wroga, a Twoje ataki Taijutsu będą kompletnie bezużyteczne.
Zręczność
Jak sama nazwa wskazuje, odpowiada za zwinność naszej postaci. Ma ona wpływ na posługiwanie się bronią, uniki oraz na kilka innych istotnych elementów, jak np. inicjatywa w walce.
Szybkość
Statystyka odpowiadająca za szybkość ruchów naszego shinobi. Ma ona wpływ przede wszystkim na walkę wręcz oraz uniki ale jest też znacząca przy szybkim wykonywaniu pieczęci lub w sytuacji, gdy trzeba błyskawicznie dobyć broń. Nie można lekceważyć szybkości, gdyż nawet najzręczniejszy i najbardziej spostrzegawczy shinobi, nie będzie w stanie nic zrobić, jeżeli jego ciało nie będzie nadążać za okiem.
Charakter
Określa osobowość naszego ninja oraz sposób jego zachowania w danych sytuacjach. Jak będziesz rozmawiał z wrogiem, który właśnie przystawił Twojemu towarzyszowi nóż do gardła? Co zrobisz, gdy przebywając nocą na wrogim terytorium wdepniesz w pułapkę i będziesz musiał zdusić w sobie okrzyk bólu? Jak przekonasz barmana, że nie jesteś pijany i może Ci spokojnie sprzedać następny kieliszek sake? O tym wszystkim zadecyduje Twój charakter.
Percepcja
To nic innego jak zmysły naszej postaci, czyli węch, słuch, wzrok, smak oraz dotyk. Na drodze shinobi czai się wiele pułapek, których wczesne wykrycie potrafi wielokrotnie uratować życie. Statystyka ta jest niezbędna dla postaci chcących szkolić się na tropicieli. Doświadczeni ninja mają zazwyczaj na tyle rozwiniętą percepcję, iż mówi się o posiadanym przez nich „szóstym zmyśle”. Wielokrotnie potrafią oni wyczuć obecność wroga zanim ten zaatakuje oraz dostrzegają omeny często zwiastujące złe lub dobre wydarzenia.
Inteligencja
To statystyka reprezentująca iloraz inteligencji naszej postaci. Jest ona niezwykle istotna dla medyków oraz dla shinobi, którzy pragną opanować jak największą liczbę technik, w stosunkowo niedługim czasie. Inteligencja pomaga również w trakcie walki, gdy konieczne jest odpowiednie odczytanie strategii przeciwnika lub wykonywanych przez niego jutsu. Głupi ninja to martwy ninja.
SPECJALIZACJE
PODZIAŁ SPECJALIZACJI
W grze istnieje cały szereg specjalizacji, które może posiąść oraz rozwijać nasza postać – oprócz tych zawartych w księdze, gracz może zaproponować własne, oczywiście po wcześniejszym uzgodnieniu tego z MG. Przydają się one, gdy musimy w danej sytuacji przetestować, którąś z naszych statystyk. Specjalizacje zwiększają odpowiednio statystyki shinobi, aby łatwiej mu było zdać test. Każda z nich dzieli się na cztery poziomy, gdzie pierwszy poziom zwiększa daną statystykę o +10, drugi o +20, trzeci o +30, a czwarty o +40.
KUPOWANIE SPECJALIZACJI
Na początku gry otrzymujemy 20 punktów specjalizacji do wydania. Zakup nowej specjalizacji kosztuje 5 punktów (ma ona wówczas I poziom), a za każdy kolejny poziom płacimy jego równowartość liczbową, tzn. za II poziom – 2 punkty, za III poziom – 3 punkty, za IV poziom 4 punkty. Na niewiele to starczy, prawda? Nie ma się czym przejmować. Punkty specjalizacji możemy zdobywać podczas gry podobnie jak statystyki – przez odpowiedni trening lub dokonania naszego shinobi.
LISTA SPECJALIZACJI
Poniżej znajduje się lista wszystkich specjalizacji uwzględnionych w księdze, z czego każda przypisana jest do konkretnej statystyki.
WITALNOŚĆ
Odporność na obrażenia
Kondycja
Siła
ZRĘCZNOŚĆ
Walka wręcz
Broń biała
Broń dystansowa
Kradzież kieszonkowa
Uniki
SZYBKOŚĆ
Szybkie dłonie
Ucieczka
Pościg
CHARAKTER
Odporność na ból
Zastraszanie
Perswazja
Zdolności przywódcze
Postrzeganie emocji
Blef
Niezłomność
Morale
INTELIGENCJA
Pojętność
Kontrola Chakry
Chemia
Pierwsza pomoc
Leczenie ran
Leczenie chorób
Pułapki
Opieka nad zwierzętami
Wiedza ogólna
PERCEPCJA
Tropienie
Nasłuchiwanie
Wypatrywanie
Czujność
Skradanie się
Ukrywanie się
Łowiectwo
Znajomość terenu
Offline
Strony: 1
[ Wygenerowano w 0.017 sekund, wykonano 8 zapytań - Pamięć użyta: 550.27 kB (Maksimum: 612.32 kB) ]